Thursday, October 2, 2008

3. kapitola

3. kapitola, Party u Samary

Ozval se zvonek u dveří. "Jdu otevřít!" křikla jsem směrem do obývacího pokoje. "Jé ahoj Lil..., Joshi...co ty tu děláš?" zadívala jsem se s otevřenou pusou. "Coby, jsem Lilienin doprovod." prohlásil pyšně.Kývla jsem a odvětila jsem: "No tak počkejte minutku, jen se namaluju a vezmu si kabelku..." zavřela jsem za sebou dveře a odporoučela se k sobě do pokoje. "Kdo to je?" chtěla vědět Alison, která ležela na mé posteli. "Musíš se plížit jako duch?!" okřikla jsem jí "Přišla pro mě Lilian s Joshem...ale co tě to zajímá?" Zadívala jsem se nevrle na sestru. "Ty někam jdeš? Pane jo to je mi novinka..." rýpla si Alison. "Co? Nemůžu jít na Samařinu oslavu?" Allison si mě podivně měřila pohledem. "Ale jo, jdi si...klidně, mě to nevadí, jestli chceš vědět tohle, ale mno jenom mě napadlo, že jsi dlouho s nikým nikde nebyla...Naposled tě ven vytáhl Jake..." založila si ruce na prsa a nepřestávala se na mě dívat. "Nech si to jo...A přestaň mě zdržovat nebo mě Lilian zabije.." odpálkovala jsem ji. "No jo...pořád...tak se maluj no...." Nevydržela jsem to její pruzení a nemilosrdně jsme ji vystrčila z pokoje a zavřela za ní dveře. "Konečně klid.." oddechla jsem si. Namalovala jsem se, vzala si kabelku, bundu, boty a vyšla jsem z pokoje. "Mami, tati, Alison, tak já už jdu..!" zavolala jsem nervózně. „Dobře zlato...Bav se!!!" ozvalo se z obývacího pokoje a vyšla jsem na chodbu. "Kde k čertu seš Madison Jessiko Elliot MacIntoshová?!" křičela Lily. "Nech to bejt Lilian..." odsekla jsem nedůtklivě a dodala jsem: "Jdeme?" Josh přikývl a Lilian se přizpůsobila. Na oslavu jsme dorazili v půl deváté. Trochu se zpožděním a očekávali jsme Samařinu reakci. Podle očekávání nás ihned našla. Měla na sobě saténové červené mini šaty. "Tak vy si přijdete pozdě..?" spustila a když si všimla, že je s námi Josh, zapomněla na náš pozdní příchod a obrátila svou pozornost k němu. "Co ty tady, s nima?" Josh se ušklíbl. "Doprovázím Lilian..." elegantně zavřel Samařinu pusu, a nabídl Lilien své rámě. Lil se do něj okamžitě zavěsila a odpochodovali spolu doprostřed davu. Když hráli pomalý ploužák, viděli jsme se Samarou, jak ji Josh požádal o tanec a tancovali spolu skoro každou píseň. "No vidíš to?" nechápala Samara "Ona snad má kluka...a na mé oslavě..." dodala. Odtrhla jsem od nich oči. "Neber si to tak Sami...taky si někoho najdeš.." a já doufám taky, dodala jsem pro sebe. "O to mi nejde..." odpověděla "Jde mi o to, že na mé oslavě jsem já chtěla s někým tancovat..." Obrátila jsem oči v sloup a chtěla se jsem se vypařit z její přítomnosti. Samara mě, ale chytila za ruku. "Maddy, pojď mi pomoct do kuchyně..." Než jsem stačila něco namítat, už mě vlekla za sebou. "S-s čím.." řekla jsem nakonec. "Uvidíš.." Věděla jsem, že po mě nic nechce, tedy co se týče jídla nebo práce v kuchyni... "Musíš mi pomoct..." začala. "Řekla jsem přece, že jo..ne? Tak už se vyžvejkni.." přerušila jsem ji netrpělivě. "Víš, Mads...asi..a-asi se ti to nebude líbit nebo tak...a..a-ale..n-noo..." podívala jsem se po ní opravdu netrpělivě, protože místo abych tady stála a zabíjela čas, už bych dávno hledala Lance... "L-líbí se mi Josh...." Vyprskla jsem jahodový punč Samaře do tváře. "Cožee?!" Samara utrhla papírovou utěrku a začala si sušit obličej. "Děláš si srandu?" Položila jsem skleničku do dřezu a nevěřila vlastním očím a uším. "Vždyť ho nesnášíš!..Tak j-jak..?" Samara se na mě podívala. "Nevím..prostě se mi líbí..." Opřela jsem se o kuchyňskou linku. "Uvědomuješ si ale, že právě tancuje s Lily?" zeptala jsem se. "N-no právě...o to jsem tě chtěla poprosit.." položila jsem jí ruku na rameno. "Sami, Lily je naše kamarádka.. Jak by ti bylo kdyby ti ona přebrala kluka?" změřila jsem si ji pohledem. "N-no a-asi...ale vždyť ani nevíme, jestli spolu opravdu chodí.." zeptala se s nadějí v hlase. "Sam, jsi moje nejlepší kamarádka, ale v tomhle nejedu. Ale pokud ho opravdu miluješ, tak se rozhodneš správně, řiď se svým srdcem.." vyslovila jsem frázi jako vystřiženou z encyklopedie. "Myslíš..?" zeptala se nevěřícně Sam. "Nevím..říká to mamka...nevím co je na tom pravdy...a teď mě prosím omluv, musím si také něco zařídit..." řekla jsem a odešla jsem ven. Samara stála uprostřed kuchyně a popíjela svůj míchaný nápoj. Hlavně neudělej žádnou blbost... řekla jsem si v duchu, když mi někdo poklepal na rameno... "Lanci...!"

No comments: