Thursday, October 2, 2008

4. kapitola

4. kapitola, Party pokračuje

"Kde..k-de se tu bereš?" zeptala jsem se. "Sam, mě pozvala...říkal jsem ti to přece...včera.." odpověděl a když viděl, že se na něj nechápavě dívám dodal: "V kavárně..." Přikývla jsem. Dlouho jsme stáli a dívali se jeden na druhého. Potom se kolem nás ozvala ta nejkrásnější pomalá melodie jaká existuje. There I´ll be od Faith Hill...Lance, jako by mi četl myšlenky. "Nechceš si semnou zatancovat..?" Rozzářila jsem se štěstím a odpověděla: "Tak jdem...!" Zaklesla jsem se do něj a užívala jsem si každičkej tón, každičkou notu a samozřejmě i Lance. "There You´ll be...." prospěvoval si potichu refrén. Tancovali by jsme spolu na každičký ploužák.Já jsem se cítila tak šťastně jako nikdy v životě. Ale vyrušila nás Lili. "Lanci, můžu si jí na chvíli půjčit?" Lance mě naposledy otočil a kývl na souhlas. Já jsem jí probodávala očima a nechala se odvléct do zahrady - pryč od Lance. "Co potřebuješ?" zeptala jsem se když mě konečně pustila. "Madison..." začala. "Ano?" odvětila jsem nevrle. I Lily po mě něco chce. řekla jsem si v duchu, ale věděla jsem že to bude něco společného s Joshem..."Maddy...Co si myslíš o Jamiem?" Vyjeveně jsem se na ní podívala a zakoktala jsem se: "Co-cože?!" Co po mě chce??? Ne!!! "Slyšíš dobře...Jamie Mayflower...." řekla znovu Lily. "Ale...a-le..co Josh?" nechápala jsem. "Josh? Ale prosím tě.." řekla povýšeně a když uviděla můj výraz dodala: "No jistě, je to kus..ale pochop, to on za mnou dolejzá...trochu mě to začíná rozčilovat...ale Jamie..." zasnila se. "Měla bys to říci Samarce..." řekla jsem náhle. "Proč?" Vysvětlila jsem jí, že Joshe miluje a myslí si, že už je dávno zadaný a že nemá šanci. "Ta naše hloupá Sam...Je vidět, že o lásce nic neví..." Přikývla jsem, ale měla jsem v hlavě jen Lance a Lily jsem vnímala jen naoko. "Maddy a co si o něm myslíš?" naléhala na mě. Já jsem mezitím zapomněla o kom se to bavíme, kdo mi zkazil tanec s Lancem a hloupě jsem se zeptala: "O kom..?" Lily se mnou zatřásla. "Ty, posloucháš mě vůbec..?" zvedla oči v sloup. "J-jistě..říkala jsi..." odvětila jsem, ale Lili mi skočila do řeči.: "Ale jdi, já vím, že Lance dlouhodobě okupuje tvojí zdravou mysl...nemusíš se před nejlepší kamarádkou přetvařovat..." řekla to s důrazem na nejlepší kamarádku. "No tak já jdu najít Samarku.." řekla ještě, když přišel na terasu Jamie, následovaný Tamarou, holkou, kterou nesnášíme od školky. Hádali se. "Už ti to říkám po několikátý, Tamaro! Mezi námi už nic není...!" říkal právě Jamie a Tamara odpověděla: "Ale Já tě miluju!!" Jamie pokračoval: "Kdybys mě milovala sebemíň, můžeš mi vysvětlit proč jsi flirtovala a líbala se s Danielem?!" a nepokoušel se ztlumit hlas. "N-no..." pokusila se Tamara něco říci na svou obhajobu. "Ne Tamaro! Já už nechci nic slyšet! Mezi námi je konec! Sbohem!!" skočil jí do řeči a s grácií se vypařil. Slyšeli jsme jak Tamara zavzlykala, ale kupodivu nám jí nebylo líto. Za okamžik se kolem ní utvořil hlouček jejích kamarádek takzvaných roztleskávaček, uklidňovali jí, že to určitě tak nemyslel a zmizeli nám z dohledu. "Hustý, co? Nechtěla bych...." podívala jsem se na Lili, která se celá rozzářila. "Zapomněla jsi na jeden detail, viď? Ostatně teď už to je vedlejší, máš volnou cestu..." připoměla jsem jí. Lili se na mě podívala, usmála se a zmizela vevnitř. Já jsem zůstala stát sama na verandě. Přemýšlela jsem, když ke mě někdo přišel. Bohužel, to nebyl ten na koho jsem v tu chvíli myslela. "Ahoj..." pozdravil mě nesměle Lewis. "Hoj, Lewisi.." odpověděla jsem prostě. "Bavíš se?" Přikývla jsem. "Mohlo by to bejt lepší, viď?" řekl, to co jsem měla na srdci. "Samara má ty nejlepší párty na celém světě viď?" pokračoval. "Jistě..." Podíval se mi do očí. "Mads, co se děje? A neříkej, že nic, nebo to bude dobrý Lewisi, já totiž na tobě poznám kdy tě něco trápí, jsme přeci nejlepší přátelé od školky, a mě můžeš říct všechno." Nepatrně jsem se usmála. "Úplně všechno..." Neudržela jsem se a rozesmála jsem se. Nakonec jsem přeci jen ze sebe dostala: "To bys stejně nepochopil... Je to složitý..." Přátelsky mě praštil do ramene. "Nezapomínej, že jsem vědec..." Oplatila jsem mu políček. "Ty a expert na holčičí problémy? Lewisi, tomu sám nevěříš..." Ale to už jsem ho nevnímala, protože se ve dveřích verandy objevil Lance, chtěla jsem opustit Lewise a padnout mu přinejmenším do náruče... Strašně jsem si s ním chtěla opět zatancovat a opět začali hrát nějaký pomalý nádherně romantický ploužák. Co romantický? Nejromantičtější na světě, I never had a dream come true, od S club 7....Už už jsem ho chtěla požádat o tanec, když v tom...."Madison, zatancuješ si semnou..?" Chtělo se mi říci ne, jsem zadaná nebo něco podobného, ale srdce mi říkalo: "Madison! Je to tvůj kamarád od školky, nezaslouží si odmítnutí!" a slyšela jsem hlas své Matky: "Maddy, nikdy nikoho neodmítej, když tě požádá o tanec...." Tak jsem místo toho odpověděla: "Bude mi potěšením..." Bude mi potěšením, co se to se mnou děje? Zachytila jsem Lancův pohled, když mě Lewis odváděl do něj zavěšenou na parket. Pokusila jsem se na Lance usmát, když jsme ho míjeli, ale nešlo to, tak jsem odvrátila hlavu. A tak jsem tancovala s Lewisem, musím říci netančil vůbec špatně... celou dobu co jsme tancovali jsem přemýšlela, kde se to mohl naučit, kamarádíme spolu už od školky a... a tohle je první příležitost, kdy se mnou tancuje...Sebrala jsem odvahu. "Kde jsi se naučil tak dobře tančit?" Totiž, aby jste rozumněli, zatímco ostatní páry kolem nás tančili obyčejný ploužák, Lewis semnou tančil waltz. "Počkej, soustředím se na ty kroky...." odpověděl nervózně. Uchechtla jsem se, ale taky jsem musela dávat pozor na kroky, aby jsme se nešlápli. Tančili jsme dokud nedohrál poslední tón. Po skončení skladby, měl Lewis pořádně otočil, přesně tak jak před pár minutama Lance, poděkoval za tanec, nabídl mi rámě a zeptal se: "Kam Vás mám odvést, slečno?" Já jsem vytřeštila oči a vykoktala jsem: "T-támhle..." ukazovala jsem ke stolu s občerstvením. "Chodil jsi do tanečních?" zeptala jsem se ho konečně a snažila se popadnout dech jak jsme vymetli celý parket. "Jo...loni..." taky lapal po dechu. Ozval se další romantický tón, Nickleback, Far away... Teď nebyl Lewis dost rychlý, aby mě požádal o tanec. "Smím prosit?" ozvalo se za mnou. Ohlédla jsem se a spatřila Lance. Podívala jsem se na Lewise, ten přikývl a já odpověděla. "Ano.." byla jsem z toho trochu vyjevená o mě aby se o tanec prali dva kluci? Pochopte, v tanečních o mě takový zájem nebyl, tak jsem si tuhle příležitost nechtěla nechat ujít a užívala si každičký tanec do posledního tónu. Lance mě odvedl doprostřed parketu a já jsem se ho instinktivně chytila kolem krku. Velké překvapení pro mě bylo, když řekl: "Zkusíme waltz, co říkáš?" Stiskl jednu mojí ruku a druhou mi posunul na jeho rameno. Jen jsem přikývla. Co se to tu děje? Nejdříve Lewis, teď Lance... nechce se mi tomu věřit, ale tady asi někdo na někoho žárlí...I Lance se mnou bezvadně vymetl parket. A když skončil náš waltz odtáhl mě z dohledu Lewise. V tu chvíli mi to nevadilo..

No comments: